صفای اشک وفای غم







نويسندگان



آثار تاريخي رادین عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





نكات مهم در استفاده ازكاندوم

 

 نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم

 

از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسيون) و مشتقات نفتی مانند وازلين برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنيد. اين مواد می توانند کاندوم را سوراخ ويا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم های مخصوص و يا اسپرم کش های مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنيد.

بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نماييد و به هيچ وجه از قيچی و اجسام نوک تيز استفاده نکنيد.

کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه قبل از انجام نزديکی استفاده نماييد، زيرا در ترشحات مرد قبل از انزال نيز اسپرم وجود دارد. کاندوم بايد تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.

در هر بار نزديکی از يک کاندوم جديد استفاده شود.

از هر کاندوم فقط يک بار استفاده کنيد.

قبل از استفاده به تاريخ پايان مصرف آن توجه کنيد.

از مصرف کاندومهای تاريخ گذشته، چسبناک و شکننده بدليل افزايش احتمال پارگی اجتناب نماييد.

کاندومها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دايمی دور نگاه داريد زيرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزايش می يابد و نمی توان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.

چرا بايد از کاندوم استفاده کنيم؟

 

آنچه که امروزه نياز به شناخت و آموزش استفاده صحيح از کاندوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگيری از بيماری های آميزشی و از جمله ايدز می باشد. کاندوم بهترين محافظ در برابر بيماری های آميزشی محسوب ميشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسيت افراديکه با يکديگر نزديکی جنسی انجام ميدهند، مانع از ارتباط و آميختن ترشح های داخلی و يا راه پيدا کردن ويروس های احتمالی به خون شرکای جنسی می شوند که اصلی ترين راه انتقال بيماری های آميزشی است.

استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز امری عقلانی است، چرا که ابتلا به اين بيماری ها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را درپی خواهد داشت.

به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

دلايل استفاده از کاندوم

1. کاندوم تنها وسيله ای است که قادر به پيشگيری از بيماری های آميزشی و از همه مهمتر ايدز است. در صورت استفاده صحيح و هميشگی

2. کاندوم يکی از مطمئن ترين راه های پيشگيری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحيح و هميشگی است.

3. کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پيشگيری از بارداری دارای هيچگونه عوارض جانبی نمی باشد.

4. کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازهایی متنوع ارايه می شوند که می توانند لذت در نزديکی را افزايش دهند.

5. کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگر راه های پيشگيری نيازی به نسخه پزشک ندارد.

6. کاندوم مشکلات موجود در نزديکی مانند زود ارضايی را کاهش می دهند.

7. استفاده از کاندوم بسيار ساده است. تنها با کمی تمرين در مورد نحوه استفاده صحيح از آن شما قادر خواهيد بود از لذت ارتباط جنسی با اطمينان خاطر کامل بهره ببريد.

8. کاندوم را تنها در موقع نزديکی و همخوابگی بايد استفاده کرد. بر خلاف ديگر راه های پيشگيری که شما بايستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشيد.


از کجا می توان کاندوم تهيه کرد؟

 

کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگرراه های پيشگيری تهيه آن نيازی به داشتن نسخه پزشک ندارد. در ايران می توان از مراکز بهداشتی و مشاوره خانواده نيز آن را تهيه کرد.

حتما می بایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه ‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید.

در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتماً از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده ‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

همچنین کاندومهایی با عکسهای س ک س ی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فله ای و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن می کاهد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

 

چگونگی استفاده از کاندوم مردانه

 1. با دقت بسته کاندوم را باز کنيد تا کاندوم پاره نشود.( از قيچی و يا چيزهای تيزمانند ناخن و يا دندان برای باز کردن آن استفاده نکنيد.)
کاندوم را پيش از استفاده از حالت رول و پيچ خورده باز نکنيد.

2. اگر شما ختنه نکرده هستيد ابتدا پوسته بالايی را عقب کشيده کاندوم را برروی آلت تا انتهای قسمت سخت آلت بکشيد.
دقت کنيد که اگر احياناً کاندوم را برعکس بر روی آلت قرار داده ايد سعی نکنيد که مجدداً آن را برگردانيد. حتماً ازيک کاندوم جديد استفاده کنيد.

3. قسمت بالايی و نوک کاندوم دارای هوا می باشد. با انگشتان خود آن را نگه داريد تا هوای باقی مانده تخليه شود و بعد کاندوم را برطول سخت آلت، ازحالت رول باز کنيد.
دقت کنيد که هوای اضافی امكان پارگی كاندوم را بيشتر ميكند.

4. اطمينان پيدا کنيد که در قسمت نوک آن جای خالی برای مايع منی وجود دارد و پاره نشده است.
با کاندوم کشيده شده بر روی آلت آن را در نزديکی وارد کنيد.

5. بعد از نزديکی پيش از شل شدن آلت تناسلی اقدام به خروج آلت نماييد و به هنگام خروج حلقه انتهايی کاندوم را با دست نگه داشته همراه با آلت به دقت خارج کنيد تا مايع داخل آلت6. کاندوم را از روی آلت بيرون کشيده، در يک دستمال کاغذی پيچيده در سطل زباله بيندازيد.

از دفع و انداختن آن در توالت خودداری نماييد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط radin در 1:43 | |